Hop-over

25 april 2018 - Amsterdam, Nederland

Even thuis!
Komt voor de meeste van jullie waarschijnlijk als een complete verrassing! Ik had mijn ticket al een paar weken op zak, uiteraard bedoelt voor ná het summerschoolproject, op 2 Mei, als verrassing.
Even een 'hop-over', een pauze in mijn reis van zo'n 4 a 6 weken verwacht ik.

Het project Summerschool, het dagelijks leven daar, alles wat daarmee te maken had is me heel zwaar gevallen, te zwaar, ik ben hier nu te oud hiervoor. Ik ben helaas voortijdig afgehaakt.
Natuurlijk heb ik afscheid genomen van de kinderen en de begeleiders, zij begrijpen het heel goed gelukkig. En voor mezelf; het is goed zo!
Desalniettemin was dit project een geweldige ervaring en heb ik hier zeker van geleerd én genoten. Ik realiseer me heel goed hoe bijzonder deze reis is geweest met alle ups en maar een enkele down!

Helaas waren er ook nare berichten in dit half jaar. 5 mensen uit mijn omgeving, dichtbij of iets verder af, die helaas zijn overleden.
Dat zet je toch aan het denken als je zo ver weg bent van allen die je lief zijn. Vorige week weer een zwager overleden. Ik kon helaas ook niet bij dit afscheid zijn.
Mijn moeder heeft in deze periode ook in het ziekenhuis gelegen en is daarna alweer een keer ziek geweest. Ik moest vooral haar weer even zien en vasthouden! Is met haar 93,5 jaar toch ook een mensje van de dag. Ik ben vandaag al bij haar geweest, fantastisch. Goede keus gemaakt!
En natuurlijk mijn kinderen, gelukkig gaat het daar wel heel goed mee, ik wil ze gewoon weer even zien en een dikke knuffel geven.

Een van de mooiste dingen die ik (voor mezelf) gedaan heb in mijn leven is deze reis maken. Uiteindelijk zelfs nog meer bijzonder dan ik had kunnen dromen, geweldig!
Dat jullie daarbij waren, maakt het helemaal speciaal. Ik heb door mijn blog en door jullie 'meereizen' een prachtig document kunnen maken (Mary 👍) waar ik nog lang van zal genieten.
Lieve Yvon, dank voor het 3 weken samen reizen naar de meest bijzondere plekjes, we gaan het er nog vaak over hebben.
Lieve vrienden en familie, heel veel dank!

Al met al had ik nu dus extra dagen om uit te rusten en na te genieten, dit deed ik eerst 2 dagen bij Wasita en Peter in Songkhla, daarna ben ik naar naar Pattaya, Jomtien Beach gevlogen en nog 1 dag in Bangkok omdat ik daarvandaan terug moest vliegen. Maar alles heel kort want ik kon mijn ticket naar Nederland snel vervroegen naar de 24e, (👍dank Frank)

Wat ik verder wil is me nog niet helemaal duidelijk. Ik zou straks terug willen om Myanmar, Maleisië en de Filippijnen te bezoeken. Ik heb dan nog een maand of vier. Maar het zou ook zomaar Peru of Chili kunnen worden. Of het is gewoon klaar zo!

Mijn eerste verhaal begon met een reis naar het Oosten november 2017, foto vanuit het vliegtuig met opkomende zon!
Dit, is mijn laatste verhaal (voorlopig) en een van mijn laatste foto's van deze reis. Is ook vanuit het vliegtuig maar dan met de ondergaande zon in het Westen!

Het was geweldig!

Ik hoop jullie gauw weer te zien en te spreken in goede gezondheid.
Heel veel liefs, Hanneke

1. Jose Siebel:
    25 april 2018
    Fijn dat je weer thuis bent Hanneke! We zien je gauw! En lgaan ekker napraten over al het moois wat je meegemaakt hebt. Tot snel!
  2. Agnes:
    25 april 2018
    Wat een reis en wat een tijd‼️
    Als jij zelf er maar heel gelukkig mee bent, het is een bijzondere ervaring.
  3. Cora:
    25 april 2018
    Nou Han toch nog onverwachts weer terug. Ik hoop dat de reis je gegeven heeft wat je hoopte. Nu uitrusten en nagenieten.
  4. Hanneke Zohlandt:
    Gaan we zeker doen Meisjes, het was echt heel bijzonder. Tot gauw. XO
  5. KING:
    Verrassing!
    Home sweet home! Goede beslissing. Reizen en de wereld zien is mooi. Thuis zijn bij familie vrienden nog mooier.
    Goed te weten dat je weer in de buurt bent. Geniet van ons landje en neem tijd om te bekijken wat je nog verder wilt ondernemen.
    Lekker bijkomen nu.
    Echt fijn dat je weer heel thuis bent!
    Wij gaan jou treffen. KING.
  6. Hanneke Zohlandt:
    25 april 2018
    Ik kijk er naar uit, thanks en tot gauw!
  7. KING:
    25 april 2018
    Wat een verrassing!! Dachten we toch eerst aan een grapje!! En nu?
    Genieten en heerlijk alles ervaren...wat voorheen zó 'gewoon' was...opnieuw zien!
    Welkom thuis, Han, Lfs KING
  8. Yvon:
    25 april 2018
    Jeetje Hanneke, wat een leuke verrassing! Gauw afspreken voor het Vietnamese etentje en bijpraten, graag! Ben heel benieuwd naar je laatste ervaringen. Liefst voor 14 mei....want dan ga ik mogelijk weer een reisje maken. Maar jij moet eerst even landen. Hoop dat je niet zo’n last heb van een jetlag ! Het duurde bij mij drie weken. Welkom in je thuisland, dit mooie Nederland! Lieve groet, Yvon
  9. Frank Nederlof:
    26 april 2018
    Heel graag gedaan moeder, tot zondag!
  10. Hanneke Zohlandt:
    Geen grapje Lieve Ingrid, hoop je gauw weer te zien. XO
  11. Bob en Erna:
    26 april 2018
    Lieve Zus, Bij tanken, uitrusten, opladen voor je tweede deel?!! Ik weet zeker dat je het gaat doen. Zoveel zien, indrukken op doen, gewoon een wereld ervaring! Wij waren ook elke keer weer blij even in Nld te zijn, maar gingen ook steeds voldaan weer terug, en nog ;-) Nederland is fantastisch! Daar kunnen wij over meepraten.
    Iedereen schrijft van alles maar jij beslist lekker zelf wat je gaat doen! Succes lieve Hanneke, wij lezen graag weer je volgende verhaal. Dikke kus!
  12. Hanneke Zohlandt:
    26 april 2018
    Volgens mij snappen jullie het helemaal maar de tijd zal het leren!
    Nu inderdaad ff bijkomen, iedereen zien en weer waarderen dat we in Nederland wonen.
    Jullie waren 'beste supporters' ook vanuit jullie eigen ervaring. Dank hiervoor, dikke zoen en tot gauw! XO
  13. Mary:
    29 april 2018
    Welkom terug Hanneke, wat een verrassing je tussenstop (?) in Nederland, snap totaal dat je weer even mama kinderen familie en vrienden wilt zien, lekker uitrusten, accu opladen in het fantastische luxe overzichtelijke nederland en dan weer een nieuwe stip op de horizon zetten? Wie is er oud, de duvel is oud. Je krijgt alleen spijt van de dingen die je niet hebt gedaan. Alles is goed als het jouw keus maar is. Zien we elkaar nog voordat je weer opstijgt? Of op een adams terras? Zoen van mij Mary.
  14. Hanneke Zohlandt:
    29 april 2018
    Vast wel lieve Mary, Tot gauw!
  15. Hanneke Zohlandt:
    29 april 2018
    Vast wel lieve Mary, altijd in voor een leuk terrasje! 🍸🍸
    Volgende stip wordt waarschijnlijk Breda 🍼maar dat duurt nog even.😚